Alla inlägg under juli 2011

Av jessica larsson - 19 juli 2011 19:43

Wiiiiiii i helgen kommer Linda och Erik ner, vad jag å Vincent längtar..

alltid lika roligt när Linda kommer hem, man träffar ju inte henne så ofta längre så man saknar ju henne så mycket...

Så på fredag blir det nog några glas vin å lite god mat, Vincent ska vara med sin mormor på fårö å sova över där, kommer kännas jätte konstigt att inte ha han hemma men det blir nog bra. han får det nog roligt på fårö med alla hundarna :)


i fredags var vi i slite vid bvc tanten för Vincent var så rosslig å eftersom han hade en lite dålig start så ville dom lyssna på han men det var inget.. men han ska dit nu på fredag igen för att träffa läkaren som finns där oxå, jag trodde först inte att han skulle behöva träffa barnläkaren i slite eftersom dom i visby har rätt bra koll på han men dom i visby tyckte att han skulle träffa bvc-läkaren oxå precis som andra barn.. så det är väl bra, men det hade varit skönast om han hade en å samma läkare eftersom han har varit med om lite..

Vincent vägde i fredag 6440 och är 63lång  han är en riktigt stor kille nu, orkar ju knappt gå å bära på han :D


igår skulle vi åka å blåsa glas men Sandra var ju så klantig å slog sin hand rätt igenom ett fönster här hemma så vi fick åka till slite å köpa saker så vi kunde plåstra om henne, hon lyckades skära sej rätt bra i handleden så det var blod överallt men vi lyckades få stopp på de.

Så vi får se om vi åker å blåser glas imorgon istället


Alltså gud vad jag saknar att få jobba, jag saknar alla galen skaper å bus på sundet :) hoppas dom saknar mej oxå :) men jag älskar att vara hemma med våran lilla Vincent oxå för det händer så mycket roligt med han hela tiden nu.. han är typ alltid glad, förutom igår när jag skulle byta på han å sjöng att han hade världens finaste rumpa, han blev helt sjukt arg så fick jag inte sjunga :)


Fick pengar igår från F-kassan för dom där 2 Veckorn i lund å 1 vecka på visby lasarett. alltså jag blir så sur på dom för det är typ lite mer än en å halv månad sen vi skickade in dom där papprena å jag fick pengar nu för att jag ringde till dom i fredags å frågade vad som tog sån tid å då hade dom inte ens tagit tagi de. Pontus har ännu inte fått sina pengar så jag måste ringa till dom imorgon igen.. jag fattar inte varför dom sölar så hemskt, alltså vi kom ju efter med hyra å sånt för att vi inte hade någe pengar, nu var inte hyran ett sånt stort problem för pappa var snäll å lät oss slippa betala hyra den månaden men ändå, tänk om vi inte hade hyrt att pappa liksom hur hade det blivit då..


Nu ska jag å vincent lägga oss på soffan å se tv..


Älskar min lilla familj såå mycket.

Av jessica larsson - 5 juli 2011 17:22

Idag ringde en läkare som hette Calle johansson å han berättade hur Vincents ultraljudet såg ut å så, å allt såg jätte bra ut :)  väldigt skönt att höra...  blodtrycket var bra oxå men Ekg hade han inte fått sett så det kunde han inte svara på men det var nog bra det oxå.. så frågade jag han om Vincent skulle träffa BVC läkaren oxå eftersom han nu redan har kontakt med sin hjärtläkare Tomas johansson men det tyckte han att han skulle göra så nu måste jag ringa till Ann på Bvc å säga det så att han kan få en tid vid deras läkare oxå..


Idag har vi inte gjort så mycket, min mormor har varit här å hjälpt mej sätta upp en kattfälla vid ducker så att jag kan få tagi bricki lee så jag kan få klippa henne å få hit henne.. strellan han jag redan fått hit å gynter tog jag hit men han gick tillbaks till ducker så jag måste hämta han igen..


Mormor berättade att min kusin Johan skulle spela på åminne på lördag s jag tänkte höra med Pontus om vi ska dit å lyssna på han, skulle vara roligt..

Om pontus nu kom hem nån gång, nu när han jobbar för pappa så ser man han inte så mycket vilket är lite tråkigt, man är ju bortskämd med att han jobbat så lite å varit ledig så mycket men han tycker det är roligt å jobba, han är så lik min pappa båda vill jobba jämt för dom älskar pengar Å då kan dom köpa massa skit,sen har dom samma humör hihi..t.ex tappar pontus bort något då är det mitt fel, då har jag lagt bort de å så är pappa mot mamma oxå, å går hunden framför pontus men lite för sakta så blir han tokig å så blir pappa oxå mot deras hundar då ska dom säljas å allt typ hehe..å sånt man inte tjänar pengar på är onödigt:)

Sen ska ju pappa lära upp han å köra grävmaskin å det är något Pontus har sagt enda sen vi träffades att han velat göra så nu har han chansen å pappa tror att Pontus kommer bli väldigt duktig på de.. 


Lägger upp lite bilder på sånt som betyder mycket..


  Vår underbara Son med världens finaste leende :)


 

Finast i världen  

Husse Å Doris Myser :)

Doris vår underbara hund

Ajjli Sandras pink hund som älskar att pinka uppe vid oss :) 


Ajjli Å Doris har en pratstund 

Vårt underbara hus som vi bor i, finns en del till av huset på baksidan, nedervåningen bor sandra å tobias å på övervåningen bor jag å Pontus 

Essi med Föl.. Mina hästar är väldigt dyrbara vilket stör Pontus hehe

Min otroligt duktiga lillasyster på sin student mellan mamma å pappa

Sandra, Linda och mamma..


Älskar allt på dom här bildern väldigt mycket.. tyvärr har jag inga bilder på dom andra hästarna på denna dator å Pontus vägrar ju vara med på kort så han har jag inte heller nån bild på, förutom när han somna på midsommar hihi 


Av jessica larsson - 4 juli 2011 11:47

Nej nu får jag nog ta och skriva ett inlägg, det var väldigt längesen nu..


Vilket åskväder det var i fredag, helt sjukt var det blixtrade å åskade, Å jag är väldigt åskrädd så pontus blev typ sur på mej hehe.. men det tog ju aldrig slut, det låg först över oss sen försvann det bort en stund sen kom det tillbaks över oss så jag kunde inte sova något den natten..


I onsdags gjorde dom ett ultraljud på Vincents hjärta sen tog dom ett blodtryck och ett EKG, vi får svar på allt imorgon så vi håller tummarna på att allt ska vara bra.. han blev ju sååå arg när dom skulle ta blodtrycket på han, väldigt arg blev han :) men sen när dom skulle ta Ekg så kunde han inte ligga still då sparkade han som bara den men ett leende på läpparna, å man ska ju helst ligga still när man tar ett ekg så vi fick avbryta å komma tillbaks efter ultraljudet å testa igen :)

samma på ultraljudet så låg han bara å sparkade å hade sej men han var jätte trött, han ögon bara snurrade runt typ men han vägrade att somna å så fort vi lämnade det rummet så somna han :)


Jag har låtit Vincent få sova i sin vagn nu några nätter å då sover han hela nätterna, jätte konstigt för ligger han i sin säng så vaknar han två gånger varje natt men nu när han sovit i vagnen så vaknar han inte förns 5-halv 6. jätte skönt

Han blev två månader den 2 juli oxå, han börjar bli stor nu, växer som bara den.. tiden går verkligen så fort, helt plötsligt blev han 3år å då ska pontus ta hand om han hihi, sen när han är 5år så ska han lära sej köra maskin enligt morfar men det får vi allt se hur det blir med de :)


Jag gick med en Disneyklubb idag så att vincent kan fa alla dom böckerna å med varje bok så är det en ljudbok oxå.. lite roligt tycker jag.. kommer sluta med att jag läser alla böckerna, finns ju inget bättre än Disney..


Jag var på banken å tog ett litet lån i fredag oxå, mitt första lån :) jag har köpt lite möbler. en soffa, ett soffbord och en matsalsmöbel.. köpte det av min syster (Linda)  för hon ska sälja sin lägenhet i visby så dom har flyttat ut alla henns möbler hit å jag har alltid varit så kär i hennes soffa å matsalsmöbel så nu var jag snabb å lurade va henne de.. men jag tror hon tyckte det var rätt bra så att hon slapp släppa med sej allt upp till sthlm sen när hon och Erik hittat en lägenhet..  Vi saknar Linda, vi skulle vilja att hon kom ner snart.. Vincent saknar moster Linda..


Nej nu får vi göra oss i ordning för snart ska vi åka till fårö å mysa med fölungen..


Älskar min lilla familj så mycket..

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards