Alla inlägg under september 2011

Av jessica larsson - 15 september 2011 12:15

Vince prins var på koll i fredags, allt såg bra ut förutom att han hade för högt blodtryck så han ska tillbaks å göra om de.. hoppas det är bättre då, han var väldigt arg när dom tog blodtrycket så det kan ju ha med det å göra oxå, men det känns bra att dom vill ta ett nytt ändå..


Jag har suttit å gått igenom alla bilder på datorn å skickat iväg så att jag kan få hem allt i kort så jag kan göra album av de.. mycket bilder på vincent å hästar :)

Mycket bilder från Lund å ja tycker verkligen det är jobbigt att se på alla dom bilderna, men vi vill ha dom i ett album ändå för det är det enda vi har från vincents första månad å han kanske vill se det när han blir äldre, en dag så kommer han ju undra varför han har ett stort ärr på bröstet..


Jag tänkte lägga ut lite av Lund bilderna här på min blogg sen om ni tycker att jag är dum i huvudet som gör de eller som väljer att göra ett album av de får gärna säga de för jag har länge gått å tänkt på de nu om jag verkligen ska göra ett album på alla dom korten.. Jag tycker inte om att se bilderna men pontus vill ha ett album. Vad hade ni som är mammor gjort?


.  

kanske 1h efter han föddes


Första bilden i Lund, innan oprationen


 

  Första gången jag fick hålla han, dagen innan oprationen

  

   

Andas ännu i respiraton men dom har stängt bröstkorgen

 

Den här bilden är nog tagen precis efter operation, då bröstkorgen ännu var öppen

     


Här får jag hålla min älskade vincent igen några dagra efter operationen och dom har tagit bort respirator så han kan andas själv, får lite hjälp av syrgasen.


   

Andas själv, får lite hjälp av syrgas


 

Här har vi kommit ner på vårdavdelningen å pontus får äntligen hålla sin lilla Vince

   

Vince fick en dålig start men han är världens gladaste barn 

Och vi Älskar han så himla mycket..



 

Var tvungen å ta med den här bilden oxå, den tog vi i Lund. det är ett slott byggt av sockerbitar :)

Av jessica larsson - 6 september 2011 13:40

Äntligen ska jag få åka hem idag, mamma å pappa kommer hem ikväll å åååå vad skönt det ska bli å få komma hem å inte ha 500 hundar runt om sej.. alltså jag älskar alla dessa hundar men jag förstår verkligen inte hur mamma orkar.!

får se om Doris blir lugnare nu när hon kommer hem, hon har varit så rastlös å bitit på alla här hemma på fårö å jagat getterna flera gånger sist kämpade jag å sandra som dårar att få tagi henne tillslut kastade sandra sej över geten då stannade Doris.. Olydiga hund..


En tjej från visby lasarett ringde idag Vincent ska in på fredag å göra ett ultraljud,EKG och blodtryck..  sen efter det så blir det den eviga väntan på att få svar på om allt såg bra ut..hade varit skönare om man fick svar på allt med en gång.. Våran lilla Vince prins.. hoppas han kommer vara på bra humör när dom gör ultraljudet,sist dom gjorde de så gick det jätte bra om han fick ligga i sin vagn men gången innan så var han arg som ett BI..


Pontus fyller år på Lördag måste handla hem allt till smörgåstårtorna, får göra det på fredag oxå å så måste jag hämta hans present oxå.. hoppas han blir glad över det jag köpt till han.. hoppas hoppas..


ska beställa lite kläder till vince idag tänkte jag, han måste ha en höst jacka å lite, tur internet finns.. tänkte egentligen beställa lite kläder till mej själv oxå men det får nog vänta tills nästa månad.. försäkringskassan är ju väldigt snåla med pengar :) men jag får väl skylla mej själv när jag inte tar betalt för varje dag, valde ju att bara få pengar för veckodagarna så att jag kanske kunde jobba nån helg. å så sparar jag några dagar på de..


Imorgon ska vi å fira Vincents farfar, det ska bli trevligt å så får vince träffa sin farmor å farfar lite, det blir inte så ofta.. men det blir tyvärr så när jag inte har körkort å pontus jobbar så mycket.. annars hade man säkert haft lite bättre kontakt med dom, väldigt synd.. jag får se till å ta det där körkortet nån gång, vilket oxå är svårt när pontus jämt jobbar å inte vill vara hemma med vincent själv.. men det blir nog bättre de med.. så fort han blivit lite äldre så kan nog pontus ha han själv sen..


nej nu ska jag se om jag kan hitta en jacka till vince prins..


Öj förresten Vince har skrattat högt några gånger nu, men han gör det typ bara åt pontus.. :)


Älskar min familj så himla myckat..

Älskar min Pontus såå mycket, å jag älskar han ännu mer när han köper fina blommor till mej hihi..


     Dom här rosorna fick jag i fredag å dom är typ ännu lika fina.. fick en sån här bukett veckan inna oxå men då var det liljor..å jag älskar liljor,, om vi nån gång gifter oss så ska det vara liljor överallt :)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards