Alla inlägg under oktober 2011

Av jessica larsson - 14 oktober 2011 13:45

Nu var det verkligen längesen jag skrev här, men det har varit mycket nu med sjukdomar å en gamal häst å lite.. jag har vart väldigt förkyld å Vincent lika så. en förkylning som aldrig verkar vilja ge sej..


Vincent är ännu så snorig å har en jobbig hosta å jag är ännu väldigt snorig å har ännu lite ont i halsen men febern har försvunit iaf, vara i stallet och mocka tre boxar med feber är inte det roligaste men vad gör man inte för sina älsklingar..


Min Gamla Zenia som blir 25 år nu börjar det synas på att hon börjar bli gammal, hade ut en veterinär i onsdags för en liten hälsokoll å hjärtat å de lät bra men hon är svullen i alla benen å lite matt i pälsen å börjat magra av, vilket hon nu har gjort ett tag.. men jag ska testa ge henne matolja i fodret å se om det hjälper lite. hon är inte så glad i maten längre. väldigt jobbigt jag har ju haft henne i 13 år å vill ju att hon ska leva för evigt.. jag vill att när hennes tid är kommen så ska hjärtat stanna på henne i hagen å slippe ta bort henne.. shit den dagen kommer vara en av dom jobbigaste dagen i mitt liv.. Min lilla Zenia..


Var å red hos Irja i söndags. helt underbart, har inte ridigt på ett tag nu så man kände sej som en nybörjare igen.. men det var verkligen så himla härligt att få komma upp på en hästrygg igen..  Måste få iväg Toffiee på inridning så att jag kan få börja rida igen, jag hinner ju inte själv försöka få nån ordning på henne för jag har inte dirket nån man som stöttar mej med hästarna, (han hatar hästar säger han) väldigt tråkigt å eftersom han inte är hemma så ofta så har jag inte så mycket hjälp med Vincent. så jag hinner typ bara mocka på dagen då vince sover i sin vagn å sen på kvällen har Pontus Vince en liten stund så jag kan ta in hästarna på ge dom kvällsmat men blir Vincent arg så måste jag gå in direkt typ.. så jag hinner inte försöka rida in Toffiee.. Men Men. Pontus kanske ändrar sej om hästarna nån gång i framtiden.. hoppas de!


Zenia


   


 

Zenia i somras.. där är hon verkligen fin.. inte lika rund å glansig nu :( 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards